odpowiednia dieta

jedz produkty bogate w witaminy i mikroelementy

Witamina A jest bardzo ważna dla skóry gdyż stymuluje jej komórki i pomaga przy eliminacji wolnych rodników, świetnym jej źródłem są brokuły, szpinak, jarmuż, ale także dynia, batat, marchewka oraz wątróbka. 

Witamina C  natomiast jest znakomitym przeciwutleniaczem i pomaga zabezpieczyć skórę przed promieniowaniem UV. Mimo powszechnie panującego przekonania, że to w cytrynie znajdziemy najwięcej witaminy C, prawda jest inna, najwięcej zawierają jej owoce dzikiej róży - w 100 g do 3000 mg, bogata w nią jest także czarna porzeczka, natka pietruszki i czerwona papryka, podczas gdy cytryna zawiera jej zaledwie 50 mg.

Bardzo ważnym dla skóry mikroelementem jest cynk - chroni on skórę przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych, pomaga także w regeneracji uszkodzonych warstw skóry. Największe skupienie cynku znajdziemy w owocach morza, jednak jako, że w Polsce dostęp do świeżych, najlepszych mamy mierny, pokuśmy się na polskie ryby.

 

wprowadź do diety kwasy omega 3

Kwasy omega 3 czyli tłuszcze wielonienasycone powinny znaleźć stałe miejsce w naszej diecie - dobrze robią sercu, układowi nerwowemu, ale również naszej skórze - dzięki nim ograniczany jest ubytek wody z głębszych warstw skóry i z naskórka. Najwięcej kwasów omega 3 znajdziemy w morskich rybach: śledziach, sardynkach, dorszach, flądrach. Powinniśmy także wprowadzić do codziennego jadłospisu olej lniany, który jest idealny dla skóry z objawami łuszczenia, szorstkich i mało elastycznych, ponadto łagodzi skutki niekontrolowanej kąpieli słonecznej. Już 2-3 łyżeczki oleju dodane do sałatki czy kaszy wystarczą by zapewnić dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega 3. Olej przechowujmy w ciemnej szafce, pod wpływem światła słonecznego dobroczynne kwasy szybko się utleniają.

podziękuj za kawę

Kawa jest wielkim wrogiem naszej skóry, a ściślej tanina w niej zawarta, która skutecznie zatyka pory komórkowe. Dzięki działaniu taniny ważne składniki serwowane z zewnątrz nie mają okazji przedostać się tam, gdzie nasza skóra ich oczekuje.  Kofeina także zmniejsza zawartość wody w organizmie, w skutek działania tych dwóch zaprzyjaźnionych ze sobą substancji, skóra zmienia koloryt, robi się sucha i zmęczona. Poprzestań zatem, jeśli musisz, na jednej filiżance dziennie, pozostałe zamień na zieloną herbatę, yerba mate lub wodę - twoja skóra będzie ci wdzięczna za tę zmianę.

Odpowiednia dieta potrafi zdziałać cuda, dlatego z uwagą komponuj swój jadłospis dzienny, tak by był zrównoważony, bogaty w pełnoziarniste pieczywo, kasze, produkty zawierające witaminy i mikroelementy bezpośrednio poprawiające kondycję skóry. Regularnie spożywaj ryby, a ulubioną sałatkę polewaj od dzisiaj olejem lnianym - stosunkowo niewielkie zmiany mogą w znaczący sposób wpłynąć na wilgotność naszej skóry, a tym samym na jej zdrowy, piękny wygląd. 

przeczytaj cały artykuł "Odpowiednia dieta to pomoc dla suchej skóry"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...