Mazda, Mazda 2

Rywale z kraju kwitnącej wiśni rozpychają się łokciami na starym kontynencie podbierając klientów konkurentom z Niemiec i Francji. Po siedmiu latach potrzebna była poważna zmiana i zaprezentowanie nowej generacji małego auta, które teraz ma ogromne szanse wskoczyć na szczyt rankingów sprzedaży.

Najmłodsza w rodzinie

Nowa Mazda 2, która w Japonii nosi nazwę Demio, to najmłodsze dziecko japońskiej marki zaprojektowane zgodnie z językiem stylistycznym KODO w ramach filozofii Skyactiv. Patrząc już na samą sylwetkę nadwozia łatwo dostrzec elementy charakterystyczne dla strategii projektowej KODO-Dusza Ruchu”.

Charakterystyczny przód z wystającym grillem oraz listwą przypominającą trochę skrzydła drapieżnego ptaka, nowa Mazda 2 stwarza wrażenie bardzo dynamicznego auta. Stylistyczne smaczki w postaci bocznych przetłoczeń, mocno zarysowanych przednich nadkoli oraz stosunkowo wysoko umieszczonych tylnych świateł, dodatkowo potęgują to odczucie.

 

Nowocześnie i ze smakiem

We wnętrzu nowa Mazda 2 również przemyca elementy stylistyczne charakterystyczne dla większych modeli Mazda 3 czy CX-5. Tutaj jednak zastosowano nietuzinkowe, okrągłe dysze nawiewów i charakterystyczną listwę na desce rozdzielczej. Centralnie umieszczony obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem oraz ekran systemu multimedialnego wystający z bryły deski nadają wnętrzu unikatowy wygląd.

Pod względem wykończenia wnętrza nowa Mazda 2 zawstydzi nie tylko najbliższych konkurentów z kraju kwitnącej wiśni, ale także poważniejszych niemieckich czy włoskich rywali. Mazda jako pierwszy producent zamontowała w małym hatchbacku segmentu B cyfrowy wyświetlacz prędkościomierza. 

Nowa Mazda 2 i zaawansowane technologie

Ponadto nowa Mazda 2 wyposażona jest w całą serię systemów zapożyczonych od swoich większych sióstr. Tutaj warto wspomnieć chociażby o układzie Blind Spot Monitoring (BSM), który nieustannie monitoruje martwe pole z boków samochodu i w razie potrzeby ostrzega kierowcę. Poza reflektorami z diodami LED, które znacznie poprawiają widoczność czy pierwszemu w swojej klasie wyświetlaczowi HUD, jest to dodatkowy element wpływający na poziom bezpieczeństwa. 

Nowa Mazda 2 może być napędzana jednym z czterech jednostek napędowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe Skyactive-G o mocach 75 KM, 90 KM oraz 115 KM, a także diesel Skyactive-D generujący 105 KM. Wszystkie jednostki mają pojemność 1,5 l i dzięki zastosowaniu technologii i-Eloop spełniają standardy normy emisji spalin Euro 6. Najbardziej ekonomiczny jest oczywiście diesel, który zużywa zaledwie 3,4 l oleju napędowego na 100 km.

Japoński producent ma spore ambicje związane z premierą nowego małego hatchbacka. W ostatnim czasie na polskim rynku Mazda notuje niemal czterokrotnie większy wzrost sprzedaży niż w pozostałych europejskich krajach. Nowa Mazda 2 z pewnością pomoże utrzymać tak dobry wynik.

przeczytaj cały artykuł "Nowa Mazda 2 – mały mieszczuch"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...