Jaguar Land Rover

Położone na północ od Szanghaju zakłady w Changshu powstały dzięki współpracy brytyjskiego koncernu z chińskim Chery Automobile Company. Docelowo, na powierzchni 400 tys. metrów kwadratowych (co odpowiada powierzchni 52 stadionów Wembley) ma powstawać nawet 130 tysięcy egzemplarzy Jaguara i Land Rovera rocznie.

Jako pierwszy, z taśm montażowych w Changshu wyjechał najmniejszy z Range Roverów – Evoque. Chińczycy także zakochali się w brytyjskich samochodach, czego dowody odnajdziemy w wynikach sprzedaży. W ubiegłym roku na tamtejszym rynku nabywców znalazło ponad 100 tysięcy pojazdów koncernu Jaguar Land Rover. Tym samym, Państwo Środka stało się rynkiem o największym popycie na te auta na świecie.

Jeszcze przed końcem 2014 roku, zatrudnienie znajdzie tam nawet 2500 osób, które będą odpowiedzialne za montaż i proces produkcji Range Rovera Evoque. Co dalej? Oczywiście zakłady w Changshu nie skupią się wyłącznie na tym SUV-ie. W ciągu najbliższych dwóch lat, wytwarzane tam będą również modele Land Rovera i Jaguara.

Co ciekawe, chińskie zakłady Chery Jaguar Land Rover nie skupią się wyłącznie na produkcji. Brytyjski producent zamierza otworzyć tam również centrum badań i rozwoju, które będzie aktywnie wspierało inżynierów z Wielkiej Brytanii.

Między innymi dzięki takiej strategii, Jaguar odnotował w ubiegłym roku aż 19 procentowy wzrost sprzedaży – największy spośród producentów aut premium!

przeczytaj cały artykuł "Jaguar Land Rover otwiera nową fabrykę w Chinach"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...